Kom igång med vår boendeapp
Ladda ner Poseidons boendeapp så kan du utföra ärenden och få information från oss på ett enkelt och smidigt sätt!
Ladda ner appen här
Här hittar du instruktioner för hur du laddar ner och kommer igång, men även tips på andra funktioner i appen som är bra att ha koll på. Behöver du hjälp med att komma igång, kontakta oss eller kika under frågor och svar nedan.
Kolla in våra filmer om hur appen funkar!
Kom igång!
Sök på ”Boendeappen Avy” i din appbutik, eller scanna QR-koden med din mobilkamera.
När du laddar ner appen första gången så möts du av Avys inloggningssida. Följ instruktionerna för att logga in med BankID, sms-kod eller e-post-kod. Nästa gång du loggar in så kommer appen att ha växlat till Poseidons startsida. Du loggar fortsättningsvis in med hjälp av ditt valda alternativ. För att kunna logga in behöver du ha ett förstahandskontrakt hos oss.
Du registrerar dig med hjälp av ditt BankId och ditt personnummer eller med sms-kod alternativ e-post-kod. Första gången du loggar in visas Avy inloggningssida. Följ instruktionerna för att logga in med BankID, sms-kod eller e-post-kod. Nästa gång du loggar in så kommer appen att ha växlat till Poseidons startsida. Du loggar fortsättningsvis in med hjälp av ditt valda alternativ.
För att komma åt information och funktioner i appen behöver du först logga in. Är du registrerad sedan tidigare trycker du på logga in på ditt konto.
Ange därefter dina användningsuppgifter enligt valt inloggningssätt och tryck på Logga in.
I boendeappen kommer du att kunna ta del av information och nyheter från Bostads AB Poseidon, du kommer att hitta information om ditt område, boende och kontaktinformation till din husvärd, göra felanmälan, och boka tvättstuga i de områden som är anslutna till digital bokning idag.
För att kunna ladda ner appen och logga in behöver du ha ett avtal hos Poseidon eller bli inbjuden av någon som har ett avtal hos Poseidon.
Ja, det går bra att vara flera som använder appen i ett hushåll. Står du inte på avtalet så behöver du bli inbjuden av den som står på avtalet. Funktionen för att bjuda in gäster finns under min profil i övre högra hörnet av appen.
Har du ett giltigt avtal hos Poseidon så kan du ladda ner appen när du vill.
Aktivering av aviseringar och notiser kommer du åt genom att trycka på profilikonen i övre högra hörnet av appen. Välj därefter, notiser och aktivera de notiser du önskar få en avisering om.
Du registrerar dig med hjälp av ditt BankId och ditt personnummer eller med en registreringskod och din e-postadress. Väljer du att registrera dig med en epost-adress och registreringskod så behöver du först ta kontakt med oss så att vi kan skicka registreringskoden till dig.
Ta kontakt med oss här
Kontakta oss på telefon 031-332 10 00 så hjälper vi dig komma i kontakt med rätt person.
Loggar du in med e-post-kod eller sms-kod så får du en ny kod skickad till din e-postadress eller till ditt telefonnummer. Ange ditt telefonnummer eller e-postadress för att få koden skickad till dig. Tänk på att uppgifterna du anger ska vara de samma som finns registrerade på Mina sidor.
Nej, just nu går det inte att logga in i appen om du hyr i andra hand.
Din kötid kan du se på Mina sidor på Poseidons hemsida eller på Omflyttningsplatsen.
Du kan registrera dig och logga in med e-post-kod eller sms-kod. Tryck på länken Byt inloggningssätt för att välja någon av dessa alternativ.
Funktioner i appen
Under Bokningsportal i appen har du möjlighet att boka tvättstuga om det idag finns möjlighet att boka digitalt i ditt område. Välj alternativ för tvättstuga och fullfölj bokningsinstruktioner i appen.
Möjligheten till digital bokning finns inte i alla områden men om du har möjlighet att idag boka via hemsidan så kan du även göra det i appen.
Det går att återkoppla till husvärden på ett pågående ärende. Dina ärenden finns samlade under funktionen ärende i appen. Tryck på det ärende du önskar återkoppla och skriv sedan i fritextfältet.
Dina uppgifter uppdaterar du under ikonen i övre högra hörnet. Tryck på, Ändra din profil för att uppdatera telefonnummer eller e-postadress. Tänk på att även göra det på Mina sidor för att det ska bli helt rätt.
I dagsläget är det inte möjligt att söka omflyttning via appen. Det går endast att göra via Omflyttningsplatsen.
Det går inte att betala för att ha hyrt en gästlägenhet i appen. Avgiften kommer istället att debiteras och läggas på kommande hyra.
Just nu går det inte att betala hyran via appen.
Mitt konto och profil
Dina uppgifter uppdaterar du främst på Mina sidor på vår hemsida. Dina kontaktuppgifter i appen hämtas därifrån.
Ja, det går att radera ditt konto och appen. Tänk dock på att all information i appen försvinner om du raderar den. Vi har inte möjlighet att återskapa informationen.
Nej, du kan inte flytta med ditt konto om du byter bostad inom Framtiden. Du får skapa ett nytt konto när du byter bostad.
Tillgänglighetsredogörelse
Här kan du läsa tillgänglighetsredogörelsen för Bostads AB Poseidons boendeapp. (Länk till tillgänglighetsredogörelsen) Du kan även läsa om vad digital tillgänglighet är och hur du gör för att lämna synpunkter på tillgängligheten för boendeappen.
Kom igång med appen redan idag!